Scheepsbouwers roepen de hulp van BDM in voor het digitaal inmeten en 3D modelleren van vaartuigen of onderdelen. Dat is bijvoorbeeld erg handig voor een verlenging of een refit van schepen waar nog geen digitaal model van bestaat. Onder projecten staan verschillende aansprekende voorbeelden.
Middels 3D laserscannen en lasertracking bouwen we heel nauwkeurig een digitale pointcloud op van een scheepsromp of scheepsonderdeel. Onze opdrachtgever kan deze data gebruiken als uitganspunt voor bijvoorbeeld de verlenging van een schip. De detaillering is zo goed dat het schip daarbij maar heel kort uit de vaart is. Dat maakt de economische haalbaarheid van de aanpassing veel groter. Ook doen we clash detecties (vergelijk tussen het ontwerp en de gewenste nieuwe situatie) en leveren we mesh modellen aan voor de refit van schepen.
Nieuwbouw of renovatie van gebouw, fabriek of object op basis van een uitgewerkt 3D-model. Wij brengen het snel én nauwkeurig in kaart.
Complete oplossingen met zeer hoge precisie. Via tastend meten en scannen kunnen we het object tot in het kleinste detail in kaart brengen.
Een Hull Vane is een stalen vleugel (12 bij 5 meter) die onder een schip wordt geplaatst. Deze innovatieve vleugel zet energie uit de hekgolf van het schip om in voorwaartse stuwkracht. De ontwerper, Hull Vane uit Wageningen, vroeg ons om deze ‘onderwater spoiler’ op hoge...
Hull Vane BV Wageningen
Bekijk project Meer projectenWaarom ver gaan zoeken als dé specialist in maatvoering zo dicht bij huis zit!
Jelle de Vries
It Blauhuster Skûtsje (Smitech)
Lees verder Meer klantverhalen